Gidatzeko laguntza-sistemek (ADAS) ezbeharren arriskua % 57 murriztea ahalbidetuko lukete

Estreinatu berri den urte honetako maiatzetik aurrera, gidatzeko laguntza-sistema asko nahitaezkoak izango dira ibilgailu berrietan.


ADAS sistemak dira (gidatzen laguntzeko sistemak), bide-segurtasunean mugarri izango direnak, eta errepideetako Zero biktima eta zauritu larrien helburura pixka bat gehiago hurbiltzen gaituztenak. Orain arte, sistema horiek ekipamendu-aukerak ziren, eta kontzesionarioan aparteko bat ordainduta bakarrik eskura zitezkeen. 2022ko maiatzetik aurrera, prezioaren muga hori hautsi egingo da, eta nahitaezkoak izango dira ibilgailu berri guztietan.

Gidatzeko laguntza-sistemek (ADAS) aukera emango lukete Espainian erregistratutako ezbeharren % 57 murrizteko, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren arabera. Izan ere, kalkulatzen da guztira 51.000 ezbehar saihestuko liratekeela edo horien ondorioak nabarmen arinduko liratekeela. Sistema horietako asko nahitaezkoak izango dira maiatzetik aurrera Europar Batasunean, eta hori aurrerapauso handia izango da bide-segurtasunerako.

HAUEK IZANGO DIRA NAHITAEZKO ADA SISTEMAK 2022AN:

Auto berri guztiek seriez hornitu beharko dituzte sistema horiek Europar Batasunean 2022ko maiatzetik aurrera (2024 dagoeneko existitzen diren modeloetarako):

– Erreia nahi gabe aldatzeko alerta:
Gidariari abisatu erreiz aldatzen denean, keinukariak eragiten ez badu. Horrela, nahi gabeko errei-irteerak saihesten dira. Argi-seinaleen, soinu-seinaleen edo bolanteko edo eserlekuko bibrazioen bidez ohartaraz dezake.

– Gerrikoaren alerta atzeko plazetan:
Sistema hori erabilgarri dago aurreko plazetan. Sentsore batek atzematen du atzeko eserlekuetako bidaiariek ez daramatela gerrikoa lotuta, eta soinuaren eta ikusmenaren alerta igortzen du instrumentuen koadroan.

– Abiadura adimenduneko laguntzailea (ISA):
Gidariari ohartarazten dio, trenbiderako ezarritako abiadura-mugen gainetik doanean. Aurreko kamerek eta nabigatzaileak informazio hori eskaintzen dute. Sistema honek informatu besterik ez du egiten, ez du jarduten.

– Alkohola kontsumitu bada, ibilgailua blokeatzea:
2022ko uztailaren 6tik aurrera, bidaiariak garraiatzeko ibilgailuek iarrankearen aurkako alkoholimetroak izan beharko dituzte. Ibilgailu horien gidariek gailu horiek erabili beharko dituzte abioa abiarazten den bakoitzean, etorkizuneko araudiak ezarritakoaren arabera.

– Ibilgailuak detektatzeko atzeko kamera:
Atzeko kamerak atzekaldean ibilgailurik badago atzemango du. Aparkatzeko edo atzeraka ibiltzeko maniobretan oso erabilgarria da sistema, eta gidariak ohartarazi egiten du ibilgailuak daudela atzealdean eta/edo alboetan. Kasu batzuetan, ibilgailua balazta dezake, talka saihesteko. Oinezkoak antzemateko sistemaren oso antzekoa da.

– Kutxa beltza (gertaeren datuen erregistratzailea):
Trafiko-ezbeharrak ikertzeko balioko du. Jakina, indarrean dauden datuak babesteko legeak bete beharko dira.
Sistema horrek ez du aurreikusten ezbeharrik edo horren ondoriorik, baina datu fidagarriak ematen ditu talka egin aurretik eta ondoren gertatu den guztiari buruz. Argiketek fidagarritasuna irabazten dute autoak datuen erregistro elektronikoa aurkezten badu.

– Neke-detektagailua:
Sistema gai da gidariaren neke- edo neke-ereduak atzemateko, eta atseden hartzea beharrezkoa dela ohartarazten dio gidariari. Sistemak etengabe ebaluatzen ditu ibilbidean zehar datu batzuk, hala nola ibilgailuaren bolantearen abiadura angeluarra. Sistemak egiaztatzen badu gidariak egindako norabide-maniobrak ez datozela bat bidaiaren hasieran erregistratutako portaerarekin, alarma akustikoa, bisuala edo sentsoriala aktibatzen du (bolantearen edo eserlekuaren bibrazioa).

– Larrialdiko balaztatze automatikoa:
Sistemak oztopoak detektatzen ditu eta gidariari abisatzen dio larrialdiko balaztada bat egin aurretik, ezbeharrik gerta ez dadin. Sistema aurreratuenek txirrindularien eta oinezkoen detekzioa barne hartzen dute, baita errepidean aurki ditzakegun ibilgailuak edo bestelako oztopoak ere.

– Angelu hilari buruzko informazio-sistemak kamioientzat eta autobusentzat:
Ibilgailu astunetan, hildako angeluak handiagoak dira. Sistema hori bereziki garrantzitsua da kamioientzat eta autobusentzat, errei-aldaketa bat egin behar denean beste erabiltzaile batzuk daudela jakinarazten baitu.

Ibilgailu bat erosterakoan, kontuan izan sistema horiek, eta saia zaitez sistema horiek eskura izaten. Ezbeharrak prebenitzen eta horien ondorioak murrizten laguntzen dute.

ITURRIA:  seguridadvialenlaempresa.com

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *